موتور V8 به جمع جنسیس پیوسته است، همکاری با ماگما ریسینگ
جنسیس، برند لوکس هیوندای، پس از مدتها مجدداً از موتور V8 در محصولات خود استفاده خواهد کرد. آخرین مدل جنسیس که به این موتور مجهز بود، جنسیس G90 بود که تولید آن در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. موتور جدید V8 جنسیس به همکاری قسمت اسپرت این برند، که با عنوان ماگما ریسینگ دیویژن شناخته میشود، طراحی و توسعه یافته است. این موتور از ترکیب دو موتور چهارسیلندر که مخصوص مسابقات WRC هستند، تشکیل شده و یک پیشرانه الکتریکی نیز از آن پشتیبانی میکند.
معرفی ابرخودروی GMR-001 و حضور در لمانز ۲۰۲۶
پس از ماهها تحقیق و توسعه، موتور V8 جدید جنسیس اوایل سال جاری میلادی بر روی ابرخودرو جنسیس GMR-001 نصب گردید. این خودرو مسابقهای در طی هفتههای آتی به منظور آمادهسازی برای حضور در مسابقات لمانز ۲۰۲۶، در پیست مسابقه امتحان خواهد شد. جنسیس هنوز خروجی دقیق این موتور را اعلام نکرده است، اما خودروهایی که در مسابقات لمانز شرکت میکنند، باید حداکثر قدرت ۶۷۱ اسببخار را ارائه دهند.
پیشرانه نسل نو و تمرکز بر چابکی
در حال حاضر هیچ برنامهای برای عرضه نسخه تجاری از خودروی مسابقهای جنسیس GMR-001 وجود ندارد. با این وجود، بخش ماگما ریسینگ به فلسفه تبدیل فناوریهای موتوراسپرت به خیابان پایبند است. بنابراین، به احتمال زیاد این نوآوریها در آینده به مدلهای تولیدی جنسیس نیز منتقل خواهند شد.
جنسیس اعلام کرده است که در حال کار بر روی پیشرانهای نسل جدید است که با قدرت بیشتر و بهینهتر تولید میشود و از فناوریهای به کار رفته در مدل GMR-001 بهره میبرد. این برند همچنین به طراحی یک سیستم گشتاور برداری جدید پرداخته است که چابکی و عملکرد را در هر سطح سرعتی ارتقا میدهد.
مدلهای محتمل با پیشرانه جدید و ورود GV60 ماگما به آمریکا
به نظر میرسد در آینده نزدیک، جنسیس G80 به پیشرانه V8 ماگما ریسینگ مجهز شود. این خودرو نخست به عنوان یک نسخه محدود برای بازار خاورمیانه معرفی گردید اما استقبال چشمگیر از جنسیس G80 باعث شده تا تیمهای کرهای به فکر عرضه آن در سایر بازارها نیز بیفتند. همچنین امکان عرضه پیشرانه V8 جنسیس به صورت بخشی از یک سیستم هیبریدی نیز وجود دارد.