میتسوبیشی گرندیس جدید معرفی شد، رنو سیمبیوز با طراحی منحصربهفرد و فضای داخلی وسیعتر
میتسوبیشی به تازگی از کراساوور هیبریدی و جدید خود با نام گرندیس پردهبرداری کرده است. در واقع، میتسوبیشی گرندیس همان رنو سیمبیوز است که تحت برند متفاوتی به بازار عرضه میشود. این خودرو به منظور جذب خانوادههای اروپایی که در جستجوی فضای بیشتر و جایگزینی برای میتسوبیشی ASX هستند، طراحی و تولید گردیده است.
در آغاز، میتسوبیشی گرندیس بهعنوان یک مینیون با سه ردیف صندلی بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در دسترس بود. واژه گرندیس در زبان لاتین به معنای بزرگ و چشمگیر است. مدل جدید گرندیس نسخهای کشیدهتر و فضاپسندتر از میتسوبیشی ASX میباشد. ذکر این نکته ضروری است که نسل جدید میتسوبیشی ASX در حقیقت یک رنو کپچر با برچسب جدید است. با وجود تلاش میتسوبیشی برای انجام تغییرات ظاهری جزئی، گرندیس نیز در اصل یک رنو با لوگو متفاوت محسوب میشود.
حتی طراحی داخلی میتسوبیشی گرندیس همچنان مشابه رنو سیمبیوز باقی مانده و تنها عنصر متمایزکننده، لوگوی میتسوبیشی روی فرمان است. فضای صندوق عقب این خودرو بسته به موقعیت صندلیها، ظرفیت بین ۴۳۴ تا ۵۶۶ لیتر را فراهم میکند. از امکانات برجسته این خودرو میتوان به درب عقب برقی، سقف شیشهای پانورامیک با امکان تنظیم نور الکتروکرومیک، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۴ اینچی سیستم سرگرمی و مجموعه کاملی از ویژگیهای کمکراننده اشاره کرد.
میتسوبیشی گرندیس بر روی نسخه بهروزرسانی شده پلتفرم CMF-B رنو نیسان ساخته شده است. خریداران قادر خواهند بود از بین دو گزینه هیبریدی ملایم و هیبریدی کامل، یکی را برای این خودرو انتخاب نمایند.
در نسخه هیبریدی ملایم، موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژر به همراه سیستم هیبرید ملایم میتواند حداکثر ۱۳۸ اسببخار قدرت تولید کند. این تیپ با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه همراه است که قدرت را به محور جلو منتقل میسازد.
در تیپ هیبریدی کامل، از ترکیب موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بههمراه دو موتور الکتریکی بهره برده میشود. این تیپ همچنین دارای گیربکس چندحالته و باتری لیتیوم یون ۱.۴ کیلووات ساعتی است. توان ترکیبی این نوع به ۱۵۴ اسببخار میرسد. تیپ هیبریدی میتسوبیشی گرندیس نیز از سیستم دیفرانسیل جلو برای انتقال قدرت استفاده میکند. تولید این خودرو به همراه رنو سیمبیوز در اسپانیا انجام خواهد شد و عرضه آن به پایان سال ۲۰۲۵ موکول شده است.