معرفی رسمی جیلی گلکسی A7 EM-i با موتور هیبریدی Leishen 2.0 و دامنه ترکیبی ۲۱۰۰ کیلومتر
جیلی بهطور رسمی در تاریخ ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) اقدام به معرفی جدیدترین سدان هیبریدی شارژی خود به اسم Galaxy A7 EM-i خواهد کرد. این خودرو که به تازگی به خانواده گلکسی اضافه شده است، از طراحی مدرن و جدید جیلی برخوردار میباشد و همچنین به سیستم هیبریدی نسل دوم Leishen EM-i Super Electric Hybrid مجهز شده است. بر اساس ادعای جیلی، این خودرو قادر است با یک بار شارژ و سوختگیری، فاصلهای بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر را طی کند. عرضه تجاری A7 در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و با مدلهایی مانند BYD Seal 06 DM-i و BYD Qin L به رقابت میپردازد.
پیشرانه و توان فنی گلکسی A7 EM-i
این سدان در دستهبندی بین Galaxy L6 و Starshine 8 در مجموعه محصولات جیلی قرار دارد. A7 دارای یک موتور ۱.۵ لیتری هیبریدی خاص (کد BHE15-BFN) است که با یک موتور الکتریکی P3 به قدرت ۱۷۵ کیلووات ترکیب شده است. این سیستم هیبریدی میزان راندمان حرارتی ۴۷.۲۶ درصد را ارائه میدهد و شتاب صفر تا صد آن فقط ۷.۱ ثانیه اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت در حالت بدون شارژ باتری در چرخه CLTC برابر با ۲.۶۷ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.
پیکربندیهای باتری و راندمان حرکتی
جیلی گلکسی A7 EM-i از باتریهای LFP (فسفات آهن لیتیوم) با سه ظرفیت مختلف استفاده میکند: ۸.۵، ۱۸.۴ و ۱۸.۹۹ کیلوواتساعت. بسته به نسخه انتخابشده، این باتریها میتوانند برد الکتریکی خالصی بین ۵۵ تا ۱۲۰ کیلومتر را ارائه دهند. علاوه بر این، الگوریتمهای هوشمند مدیریت انرژی در پلتفرم EM-i طراحی شدهاند تا عمر باتری افزایش یابد و توزیع توان به بهترین نحو انجام شود.
طراحی ظاهری مدرن و مینیمالیستی
در نمای خارجی، Galaxy A7 EM-i به جلوپنجرهای کاملاً بسته مجهز است؛ طراحیای که به عنوان یک ویژگی بارز خانواده گلکسی شناخته میشود. نوار LED سراسری در جلو، ورودیهای هوای ذوزنقهای در سپر پایینی و تزئینات کرومی نقرهای به خودرو ظاهری مدرن بخشیدهاند. نمای عقب نیز همان زبان طراحی همراه با نوار نورانی مینیمالیستی و فرم مکعبی حفظ کرده است. خطوط دوگانه در کنار بدنه، ظاهری پویا و هماهنگ به خودرو میدهند.
ابعاد و فضای داخلی
ابعاد این سدان هیبریدی به طول ۴۹۱۸ میلیمتر، عرض ۱۹۰۵ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۹۵ میلیمتر تعیین شده و فاصله محوری آن ۲۸۴۵ میلیمتر است که این ابعاد آن را در دسته سدانهای میانسایز قرار میدهد. فضای داخلی این خودرو نیز به خوبی با رقبای پلاگین هیبرید همرده مقایسه میشود.
کابین هوشمند با سیستم Flyme Auto
داخل کابین، طراحی داشبورد از شباهتهایی به Starshine 8 برخوردار است و شامل یک نمایشگر معلق ۱۵.۴ اینچی در مرکز، صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و فرمان چندمنظوره دو شاخهای میباشد. کنسول مرکزی نیز دارای دسته دنده ستونی، پد شارژ بیسیم گوشی، محفظههای در پوشیده و کنترلهای فیزیکی اختصاصی برای تنظیمات صوتی و راحتی سرنشینان است.
سیستم عامل خودرو از نوع Flyme Auto متعلق به جیلی است که از بهروزرسانی OTA و هوش مصنوعی برای مدیریت تطبیقی انرژی پشتیبانی میکند. همچنین یک کنترلگر چرخشی نیز برای کنترلهای لمسی افزوده شده است.
قیمت احتمالی و رقبا
قیمت رسمی Galaxy A7 EM-i هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به جایگاه آن در بین مدلهای Galaxy L6 (با قیمت بین ۷.۹۸ تا ۱۰.۶۸ هزار یوان) و Starshine 8 (در بازه ۱۲.۵۸ تا ۱۶.۵۸ هزار یوان)، انتظار میرود قیمتی در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار یوان (حدود ۱۴ تا ۱۸.۲ هزار دلار) داشته باشد. این بازه قیمتی، آن را در رقابت مستقیم با محصولاتی مانند BYD Seal 06 DM-i و Qin L DM که از محبوبترینهای بازار چین در بخش پلاگین هیبرید هستند، قرار میدهد.
رنگبندی، بازار هدف و زمان رونمایی
تصاویر رسمی منتشر شده از A7، این خودرو را در رنگ سفید نشان میدهند؛ اما در زمان رونمایی، گزینههای رنگی بیشتری معرفی خواهند شد. طراحی ساده اما مدرن، بهرهوری بالای سیستم هیبریدی و امکانات پیشرفته ارتباطی، این خودرو را برای خریداران شهری که به محدوده حرکتی بالا و فناوری روز علاقهمند هستند، جذاب میکند.
اطلاعات تکمیلی در مورد مشخصات نهایی و امکانات رسمی در تاریخ ۱۹ ژوئن ارائه خواهد شد و ما جزئیات بیشتری را در آن زمان منتشر خواهیم کرد.