بانکداری شرکتی تومن؛ تجمیع خدمات بانکی در یک محیط واحد

“`html

مدیر اجرایی شرکت تومن بیان کرد: هدف ما ایجاد یک سامانه مالی جامع جهت ارائه تمامی خدمات بانکی و پرداخت به کسب‌وکارها در یک بستر یکپارچه و کارآمد است.

سید هادی علوی، مدیر اجرایی شرکت تومن، در مصاحبه‌ای با بورس نیوز، در مورد انگیزه حضور در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره کرد: هدف کلی تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت دارند، رونمایی از محصولاتشان است. ما نیز به منظور معرفی برخی از محصولات جدید و به نمایش گذاشتن زیرساخت‌هایی که برای صنایع مختلف و شرکت‌های بورسی، تجاری و بازرگانی طراحی کرده‌ایم، در این نمایشگاه حاضر شده‌ایم.

او به چالش‌های اقتصادی گسترده‌ای که تمامی کسب‌وکارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرد و افزود: اگر از مشکلات عمومی اقتصادی صرف‌نظر کنیم، بزرگترین مانع این است که صنعت فینتک در ایران هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و فعالان این حوزه از تجربه کافی برخوردار نیستند. سازمان‌های نظارتی نیز هنوز توانایی و دانش کافی در این زمینه را کسب نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت “تومن” علاوه بر این، خاطرنشان کرد: عدم شفافیت در این فضا گهگاهی توسعه را محدود می‌کند و این مسئله به عنوان مهم‌ترین مانع رشد محسوب می‌شود.

علوی ادامه داد: ما گاهی به مشکلاتی برمی‌خوریم، راه‌حل‌هایی پیشنهاد می‌دهیم، اما در مرحله اجرا با محدودیت‌های قانونی مواجه می‌شویم که این موضوع چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

او در این خصوص بیان کرد: ما با نهادهای قانون‌گذار مانند بانک مرکزی در ارتباط هستیم و هر مسئله‌ای که شناسایی می‌کنیم، به‌صورت مرحله‌ای به بانک مرکزی اطلاع می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت تومن همچنین بیان داشت: دو سال پیش، متوجه شدیم که در معاملات محیط دیجیتال، خریداران و فروشندگان شناخت کافی از یکدیگر ندارند و به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، اعتماد در این فضا با چالش‌هایی جدی روبرو است که خود عاملی برای شکل‌گیری کلاهبرداری‌ها می‌شود.

علوی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل، پلتفرم “تومن” را راه‌اندازی کردیم و موضوع را به اطلاع بانک مرکزی رساندیم. این اطلاع‌رسانی به‌طور مستمر صورت می‌پذیرد، اما هرگاه پروژه‌ها بزرگتر می‌شوند، گاهی به دلیل فقدان بستر قانونی مناسب با محدودیت‌های جدیدی نیز روبه‌رو می‌شویم.

علوی به کوچک بودن صنعت فینتک در ایران اشاره کرد و گفت: این بخش همچنان بسیار کوچک است، اما خلاقیت‌های بی‌پایانی را در خود جای داده و بازاری دست‌نخورده به حساب می‌آید. شرکت تومن نیز هنوز تنها بخش کوچکی از این بازار را فعال نموده است، اما در نظر داریم در سال جاری در حوزه توسعه محصولات به ویژه در بانکداری شرکتی اقدامات جدی را آغاز کنیم.

او بر لزوم توجه به توسعه خدمات بانکی برای مشتریان تأکید کرد. در دیگر خدمات اقتصاد دیجیتال از قبیل حمل‌ونقل و خرده‌فروشی، کاربران ایرانی از نظر الگوهای مصرفی تفاوت چندانی با کاربران بین‌المللی ندارند.

مدیرعامل شرکت تومن با تأکید بر نیازهای کسب‌وکارها در حوزه بانکداری گفت: متوجه شدیم که شرکت‌ها برای مدیریت مالی خود نیاز دارند با بانک‌ها و خدمات مالی مختلف سر و کار داشته باشند. بنابراین ۱۹ بانک مختلف را در یک بستر واحد جمع‌آوری کرده و آن را با نرم‌افزارهای حسابداری و فروش یکپارچه ساختیم. به این ترتیب، شرکت‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نخواهند داشت.

علوی بیان داشت: از طریق پنل کاربری مخصوص تومن، کاربران می‌توانند عملیات انتقال وجه، پیگیری موجودی، بررسی اسناد مالی و تعهدات بانکی را انجام دهند. هدف ما توسعه یک سیستم مالی جامع برای کسب‌وکارها است تا تمامی خدمات پرداخت و بانکی را در یک پلتفرم یکپارچه و کارآمد به آن‌ها ارائه دهیم.

او همچنین به ضرورت تأمین امنیت اطلاعات اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، بسیاری از شرکت‌ها به نوعی با حملات سایبری مواجه شدند. به همین خاطر، ما سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در بخش امنیت و زیرساخت انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت تومن افزود: شرکت‌های مستقر در حوزه مالی برای گرفتن مجوزهای امنیتی در کشور باید استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند و پروسه دریافت این مجوزها نیز بسیار طولانی است. ما تنها به این استانداردها اکتفا نکردیم؛ بلکه به بررسی معیارهای بین‌المللی موجود در زمینه زیرساخت و امنیت پرداخته‌ایم. بر این اساس، موفق به کسب ۸۰ درصد از استانداردهایی که لازم است، شده‌ایم. امیدواریم تا نیمه تابستان سال جاری، شرکت تومن با استانداردهای مؤسسات مالی بین‌المللی هماهنگ شود.

اشتراک گذاری :

“`

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا