رنو کپچر با فناوری سیمبیوز قویتر و به صرفهتر عرضه شد
رنو بهروزرسانیهایی را برای نسخههای هیبریدی مدلهای کراساوور خود، کپچر و سیمبیوز، انجام داد. اکنون این دو خودرو به جای استفاده از موتور ۱.۶ لیتری بنزینی، به موتور ۱.۸ لیتری تجهیز شدهاند و از باتری کششی با ظرفیت بالاتر و عملکردهای کلیدی بهبود یافته بهره میبرند.
نسل دوم کراساوور جمع و جور رنو کپچر، که از سال ۲۰۱۹ بر اساس پلتفرم ماژولار CMF-B تولید میشود، همزمان با رونمایی از برادر بزرگترش، سیمبیوز، در بهار گذشته فیسلیفت شد. هماکنون هر دو مدل به جای پیشرانه هیبریدی E-Tech 145 قبلی با پیشرانه جدید E-Tech 160 عرضه شدهاند.
در اوایل سال ۲۰۲۵، کراساوور کامپکت داچیا بیگستر با نسل دوم سیستم هیبریدی رنو به بازار اروپا راه مییابد. این پیشرانه جدید در کپچر و سیمبیوز جایگزین موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی شده و به ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر تبدیل شده است.
یک استارتر-ژنراتور ۱۵ کیلوواتی (۲۰ اسب بخار) به همراه یک موتور الکتریکی کششی ۳۶ کیلوواتی (۴۹ اسب بخار) به پیشرانه بنزینی متصل میشوند. موتور الکتریکی در یک جعبهدنده اتوماتیک چهار سرعته قرار دارد. تمام قدرت تولید شده به چرخهای جلو منتقل میشود. همچنین ظرفیت باتری کششی ۲۳۰ ولتی که در زیر بدنه خودرو نصب شده است، از ۱.۲ به ۱.۴ کیلووات ساعت افزایش یافته است.
قدرت مجموع این پیشرانه به ۱۶۰ اسب بخار رسیده و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای کپچر به ۸.۹ ثانیه و برای سیمبیوز ۹.۱ ثانیه کاهش یافته است، در حالی که زمان قبلی ۱۰.۶ ثانیه بود. مصرف سوخت این مدلها نیز از ۴.۷ به ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته و میزان انتشار دیاکسیدکربن آنها حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۹۸ تا ۱۰۲ گرم در هر کیلومتر رسیده است.
نسخه هیبریدی خفیف کراساوور رنو سیمبیوز با موتور ۱.۳ لیتری توربو بنزینی (۱۴۰ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر)، استارتر-ژنراتور ۱۲ ولتی، گیربکس دستی شش سرعته و سیستم دیفرانسیل جلو نیز در دسترس قرار دارد. این مدل در زمان ۱۱.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و قیمت آن در آلمان ۲۸۵۰۰ یورو است.
بهعلاوه، قیمت رنو سیمبیوز E-Tech 160 در آلمان از ۳۳۱۰۰ یورو و قیمت رنو کپچر E-Tech 160 از ۲۸۲۵۰ یورو آغاز میشود.