اتوبوس‌های برقی چری به بازارهای بین‌المللی معرفی گردیدند

چری از سال‌های دور اقدام به تأسیس خط تولید خودروهای تجاری خود با استفاده از منابع انرژی نوین کرده است. در حالی که ون‌ها و پیکاپ‌های برقی این برند تحت زیربرند کری شناخته شده‌اند، به نظر می‌رسد چری همچنین به دنبال ورود به بازار خارجی با اتوبوس‌های برقی است.

بخش خودروسازی تجاری چری در سال ۲۰۰۱ تأسیس و در سال ۲۰۰۷ زیربرند کری را برای مدل‌های سبک وزن راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۲، برند «چری واندا گوی‌ژوو باس» که به تولید اتوبوس معروف است، به این شرکت پیوست.

در حال حاضر، خط تولید اتوبوس‌های چری چیزی بیش از ده مدل را در بر می‌گیرد. در میان آن‌ها، اتوبوس‌های شهری کوچک با تقریباً ۶ متر طول که قادر به حمل ۲۰ مسافر هستند، و مدل‌های دوطبقه توریستی با طول ۱۳ متر و ظرفیت جابجایی بیش از ۷۰ مسافر به چشم می‌خورند.

یکی از نخستین اتوبوس‌های برقی چری که به کشورهای دیگر صادر شد، مدلی شهری به طول ۸ متر با ۳۰ صندلی به شمار می‌رود. در پایان سال ۲۰۲۳، تعدادی از این اتوبوس‌ها به مکزیک ارسال شدند. این اتوبوس با باتری کششی ۱۴۰.۹۵ کیلووات ساعتی تولید شده توسط CATL، دارای برد حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

در سپتامبر ۲۰۲۴، اداره حمل و نقل هنگ کنگ چری را به عنوان تأمین‌کننده ناوگان اتوبوس‌های برقی این کشور معرفی کرد. این اتوبوس‌ها به طول ۷.۵ متر و ظرفیت حمل ۱۹ مسافر طراحی شده‌اند و با باتری کششی ۱۴۷ کیلووات ساعتی CATL، برد حرکتی ۲۶۰ کیلومتر را تجربه می‌کنند. فرآیند شارژ این اتوبوس‌ها از ۲۰ تا ۹۰ درصد تنها در ۲۰ دقیقه انجام می‌گیرد.

اتوبوس چری

در اکتبر ۲۰۲۴، لائوس نخستین گروه از ۵۵ اتوبوس الکتریکی چری را دریافت کرد و در پایان آوریل، نپال نیز اقدام به سفارش اتوبوس‌های الکتریکی چری کرد.

چری به طور جدی مشغول توسعه صادرات خودروهای تجاری خود است و به احتمال زیاد می‌کوشد تا موفقیت بی‌وای‌دی را تکرار کند، که اتوبوس‌های برقی آن در خارج از چین بسیار محبوب هستند و آنها را در ناوگان حمل و نقل کشورهایی از جمله آرژانتین، انگلستان، اسپانیا، آلمان، نروژ، هلند و حتی ژاپن می‌توان دید.

به نظر می‌رسد چری به‌طور انحصاری به تولید مدل‌های الکتریکی بسنده نکند. اخیراً نیز تعدادی اتوبوس جدید با پیشرانه هیدروژنی در نزدیک مقر این برند در شهر ووهو مشاهده شده‌اند، اما هنوز چشم‌انداز این پروژه به ویژه از نظر وضعیت صادرات آن روشن نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا