اعلام جزییات ثبت‌نام عمره/ هزینه این سفر چقدر است؟/ عمره گذشته شامل سفر ۱۰ روزه با هزینه‌ای بین ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان بود

سازمان حج و زیارت با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که تمامی ودیعه‌گذاران سفری به عمره (در بازه‌ی سال‌های ۸۷ تا ۹۰) می‌توانند از تاریخ شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ برای ثبت‌نام اقدام نمایند و اولین اعزام‌ها از ابتدای شهریور ماه آغاز خواهد شد.

در این بیانیه آمده است:

«در مرحله نخست، ودیعه‌گذاران سفر زیارتی عمره مفرده (سال‌های ۱۳۹۰-۱۳۸۷) در بازه زمانی یکم شهریورماه تا یکم آبان‌ماه ۱۴۰۴ به سفر اعزام خواهند شد.

فرآیند ثبت‌نام سفر عمره از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد.

استان‌هایی که در مرحله اول می‌توانند ثبت‌نام کنند: تهران، قم، البرز، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، گیلان، زنجان، سمنان، لرستان، ایلام، مرکزی، هرمزگان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و شهرستان کاشان هستند.

اطلاعات مربوط به نام‌نویسی سایر استان‌ها و ایستگاه‌های پروازی شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد تا پایان مردادماه جاری اعلان خواهد شد.

افرادی که مشمول ثبت‌نام هستند:

کلیه افرادی که دارای کارت‌های ثبت نامی عمره (شامل اولویت‌های ۶۰۰ گانه) هستند، متناسب با ظرفیت و فراخوان دفاتر حج و زیارت استان مختص به خود، می‌توانند در این مرحله برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

به‌گزارش ایسنا، متقاضیان باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج ‌و ‌زیارت به نشانی MY.HAJ.IR، اطلاعات خود را تکمیل و به‌روز کرده و گروه‌هایی برای اعضای خانواده و افرادی که تمایل دارند به همراهشان مشرف شوند، تشکیل دهند و سپس سایر مراحل ثبت‌نام در کاروان‌های موجود را انجام داده و جای خود را در آن رزرو کنند.

راه‌های ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز:

نام‌نویسی اولیه (رزرواسیون) تنها از طریق مراجعه مستقیم افراد به سامانه MY.HAJ.IR امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین به متقاضیان توصیه می‌شود که برای صرفه‌جویی در زمان و تسهیل کار، از همین‌الان با مراجعه به سامانه مذکور ، اطلاعات اولیه را تکمیل کرده و گروه تشکیل دهند.

پس از نام‌نویسی اولیه در گروه‌های اعزامی، متقاضیان باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به کارگزار انتخابی (دفتر زیارتی) مراجعه کرده و مدارک لازم را تحویل دهند و همچنین ظرف ۴۸ ساعت نیز باید هزینه سفر خود را واریز نمایند.

تأیید قطعی ثبت‌نام افراد، مشروط به تأیید سلامت، پرداخت کامل هزینه‌ها و مراجعه به‌موقع به دفتر زیارتی به‌منظور ارائه مدارک لازم (که در برگه رزرو ذکر شده) به کارگزار مربوطه خواهد بود.

چنانچه هر یک از متقاضیان در مدت مقرر (سه روز) به دفتر زیارتی منتخب مراجعه نکرده و هزینه سفر را در مهلت تعیین شده (دو روز) واریز نکند، آن فرد به‌عنوان منصرف از سفر شناخته شده و به‌طور سیستمی از کاروان حذف و جایگزین جدیدی تعیین خواهد شد.

هزینه‌های اعزام به عمره مفرده شامل هزینه‌های ارزی و ریالی متنوع از جمله بلیت هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت معتمرین، بیمه، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و … بوده که این مبلغ محاسبه و توسط متقاضی باید پرداخت شود.

تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی در سراسر کشور آماده‌اند تا با مراجعه متقاضیان، اطلاعات آنها را در سامانه عمره مانند تکمیل اطلاعات فردی، تشکیل گروه و نهایتاً رزرواسیون برای واجدین شرایط را با دریافت حق‌الزحمه مربوطه انجام دهند.

در صورت فراموشی اولویت اعزام، تمامی دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت کارت ثبت‌نامی خود (اولویت‌های ۶۰۰ گانه) مطلع شوند.

برای سهولت در نام‌نویسی در کاروان، این امکان در سامانه عمره فراهم شده که دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی می‌توانند با تشکیل گروه، نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چند نفر به صورت همزمان اقدام نمایند.

تشرف عمره‌گزاران در زمان خواسته‌شده توسط متقاضی، بستگی به صدور به موقع روادید الکترونیکی و تأیید جداول پروازی از سوی کشور عربستان دارد.

دریافت روادید برای افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، به شرط داشتن گذرنامه‌ای با اعتبار حداقل ۷ ماه از زمان پرواز خواهد بود. بنابراین، متقاضیان باید از قبل برای این موضوع تمهیداتی را در نظر بگیرند.»

سفر عمره قبلی به مدت ۱۰ روز و با هزینه‌ای بین ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان بود.

۴۷۴۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا