یک خودرو شاسی بلند دیدنی با نامی مشابه اتومبیلهای سری GTA
در ماههای اخیر، میتسوبیشی با معرفی تعدادی مدل جدید تحت برند خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این کمپانی ژاپنی نسخه ویژهای از نیسان لیف و همچنین کراس اوور اکلیپس جدید را بر پایه رنو سینیک E-Tech معرفی نموده است. ضمن این که میتسوبیشی یک اوتلندر اسپرت جدید و یک شاسیبلند با فاصله صندلیهای سهردیفه که نامی مشابه خودروهای GTA دارد، به بازار عرضه خواهد کرد.
مدل دستینیتور که نسخه تولیدی کانسپت DST است، از سال گذشته در دست تولید قرار دارد. این خودرو به عنوان یک شاسی بلند اقتصادی طراحی جذابی دارد و به خوشحالی، درون کابین از دکمههای فیزیکی استفاده میکند. اما داشبورد آن به نوعی غیرمعمول است و با قاب مشکی ضخیم و براق، پنل ابزار دیجیتال را در بر گرفته است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی چندرسانهای در داخل داشبورد به حالت فرورفته قرار دارد و شکلی شبیه به تبلتهای اوایل دهه ۲۰۱۰ دارد.
این شاسی بلند که تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه میشود، با یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ به بازار معرفی خواهد شد. این پیشرانه چهارسیلندری قدرتی معادل ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس متغیر پیوسته به چرخهای جلو انتقال میدهد. این مدل از سیستم تعلیق تورشن بیم در محور عقب بهرهمند است، اما تمامی چرخها به سیستم ترمز دیسکی مجهز نمیباشند. وزن این شاسی بلند ۱۴۹۵ کیلوگرم بوده و از چرخهای ۱۸ اینچی برخوردار است.
میتسوبیشی دستینیتور با طول ۴.۶۸ متر و عرض ۱.۸۴ متر کمی نسبت به اوتلندر کوتاهتر و باریکتر است، اما با ارتفاع ۱.۷۸ متری از آن بزرگتر به نظر میرسد. فاصله محوری ۲.۸۱ متری این مدل نیز بیشتر از اوتلندر است. علیرغم عدم داشتن سیستم چهارچرخ محرک، ارتفاع کف این شاسی بلند از سطح زمین، اندازه مناسبی بین ۲۱ تا ۲۴ سانتیمتر را فراهم میسازد.
به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی و اقتصادی، دستینیتور از امکانات متنوعی برخوردار است. این تجهیزات شامل سانروف پانوراما، سیستم صوتی یاماها، نورپردازی محیطی با ۶۴ رنگ و پورت USB در تمامی سه ردیف میباشد. سرنشینان ردیف سوم از دریچههای تهویه اختصاصی بهرهمند هستند، در حالی که ردیف دوم با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ و ردیف سوم با نسبت ۵۰:۵۰ تقسیمبندی شده است. هر دو ردیف صندلی میتوانند در صورت نیاز برای افزایش فضای بار، خوابانده شوند.
میتسوبیشی دستینیتور پس از مینی ون اکسپندر و کراساوور کامپکت اکسفورس که در برخی مناطق با نام اوتلندر اسپرت شناخته میشود، سومین مدل تولیدی شعبه اندونزی این شرکت ژاپنی به شمار میرود و در ابتدا به بازارهای آسهآن عرضه خواهد شد.