مقدمهای رسمی از وانت هیبریدی رادار King Kong EM-P؛ شروعی برای معرفی جهانی Riddara RD6 EM-P
Geely بهطور رسمی از پیکاپ هیبریدی Radar King Kong EM-P در بازار چین رونمایی کرد. قیمت این خودرو از ۱۳۹,۸۰۰ یوان (معادل ۱۹,۴۰۰ دلار آمریکا) آغاز میشود و قصد دارد با برند جدید Riddara RD6 EM-P وارد بازارهای جهانی شود.
برند رادار؛ زیرمجموعهای مستقل از گروه جیلی
برند رادار در سال ۲۰۲۲ بهعنوان یک زیرمجموعه مستقل از گروه خودروسازی جیلی معرفی گردید. این برند در ابتدا تنها یک مدل به نام RD6 را به بازار ارائه میکرد که یک پیکاپ کاملاً برقی به شمار میرفت. در دسامبر ۲۰۲۴، جیلی نسخه بهروز شده این خودرو را در چین با نام Radar King Kong به بازار عرضه کرد و همان مدل با نام Riddara RD6 به خارج از کشور ارائه میشود.
سرانجام، در تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۵، نسخه هیبریدی پلاگین (PHEV) این خودرو که مدتها منتظر معرفی آن بودند، با نام Radar King Kong EM-P رسماً معرفی گردید. نسخه صادراتی این مدل نیز با نام جدید Riddara RD6 EM-P در بازارهای جهانی شناخته خواهد شد.
طراحی ظاهری و ابعاد Radar King Kong EM-P
طرح ظاهری این مدل بهشدت مشابه نسخه برقی BEV آن طراحی شده است. چراغهای بزرگ و زاویهدار در جلو، همراه با نوار تزئینی براق که بین آنها قرار دارد و سپر جلوی ساده با سه ورودی هوا (دو ورودی در کنارهها و یکی در وسط به شکل ذوزنقه) از ویژگیهای بارز ظاهری این خودرو هستند.
این پیکاپ در نسخه با فاصله محور استاندارد دارای ابعاد زیر است:
طول: ۵۲۶۰ میلیمتر
عرض: ۱۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع: ۱۸۶۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۳۱۲۰ میلیمتر
در نسخه با فاصله محور بلندتر، طول خودرو به ۵۵۰۰ میلیمتر افزایش مییابد و فاصله محور به ۳۳۱۰ میلیمتر میرسد.
مشخصات فنی بدنه و فضای داخلی
این خودرو بر پایه پلتفرم مدولار MAP (مبتنی بر معماری SEA) ساخته شده و از بدنهای تشکیل شده با ۷۰٪ فولاد با استحکام بالا بهرهمند است. میزان مقاومت پیچشی آن به ۳۰,۳۰۰ نیوتنمتر میرسد و حداکثر ظرفیت بار آن ۱,۰۰۰ کیلوگرم تعیین شده است.
کابین این پیکاپ دارای ۵ صندلی، یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۶ اینچی و یک پنل دیجیتال با اندازه ۱۰.۲ اینچ در پشت فرمان است که تلفیقی از فناوری و طراحی کاربرپسند را ارائه میدهد.
پیشرانه و قوای محرکه Radar King Kong EM-P
ویژگی برجسته این خودرو، پیشرانه هیبریدی آن محسوب میشود. این سیستم ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با راندمان حرارتی ۴۴.۲۶ درصد، یک گیربکس ۳DHT و دو موتور الکتریکی است که در مجموع توان معادل ۲۶۰ کیلووات (۳۴۹ اسببخار) و گشتاوری برابر با ۹۱۴ نیوتنمتر را تولید میکند.
شتاب این خودرو برای رسیدن از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۶.۳ ثانیه طول میکشد؛ در حالی که با بار کامل این زمان به ۸.۶ ثانیه میرسد. سامانه چهارچرخ محرک (4WD) خودرو بهسرعت واکنش نشان داده و دارای ۲۰ میلیثانیه تاخیر، چهار حالت رانندگی از جمله برف، گل، مسیر ناهموار و شن را در اختیار راننده قرار میدهد.
این پیکاپ بدون بار قادر است از شیبهای ۴۵ درجه عبور کند و با بار کامل، این شیب به ۳۳ درجه محدود میشود. شعاع گردش آن نیز برابر با ۶.۱ متر است.
مصرف سوخت، باتری و برد حرکتی
Radar King Kong EM-P به یک باتری LFP با ظرفیت ۱۹.۰۹ کیلووات ساعت مجهز است که در شرایط آزمایش CLTC توانایی ارائه بردی برابر با ۱۰۰ کیلومتر در حالت برقی را دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن در حالت پلاگین هیبرید تنها ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در صورت تخلیه باتری به ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
با توجه به ظرفیت باک ۶۰ لیتری، برد ترکیبی این خودرو به ۱,۰۶۸ کیلومتر میرسد. این خودرو همچنین از فناوری V2L با توان ۳.۳ کیلووات پشتیبانی کرده و در حالت V2V میتواند تا ۲۱ کیلووات انرژی برای شارژ دیگر خودروها فراهم کند.
برچسب قیمت نسخههای مختلف Radar King Kong EM-P
این خودرو در سه مدل مختلف به بازار چین عرضه شده است:
Radar King Kong EM-P نسخه ۱۰۰۰ کیلومتر، با صندوق استاندارد – ۱۳۹,۸۰۰ یوان (۱۹,۴۰۰ دلار)
Radar King Kong EM-P نسخه All-Round، با صندوق بلند – ۱۴۹,۸۰۰ یوان (۲۰,۸۰۰ دلار)
Radar King Kong EM-P نسخه Intelligent، با صندوق بلند – ۱۵۹,۸۰۰ یوان (۲۲,۲۰۰ دلار)
در مجموع، Radar King Kong EM-P با ویژگیهای فنی پیشرفته، طراحی مقاوم و امکانات هوشمند، نه تنها به عنوان رقیبی جدی برای پیکاپهای هیبریدی داخلی در چین به شمار میرود، بلکه با برند Riddara RD6 EM-P در بازارهای جهانی نیز قصد دارد به سهم قابلتوجهی دست یابد.