مدل فولکس واگن ID. Era که در چین تولید شده، به زودی وارد بازار اروپا میشود
بر اساس اظهارات توماس شیفر، رئیس شرکت فولکس واگن، مشتریان اروپایی از مدلهای پلاگین هیبریدی رضایت کامل دارند و بدین ترتیب نیازی به ارائه مدلهای هیبریدی با برد افزوده (EREV) در قاره اروپا احساس نمیشود.
طبق برنامهریزی جدید این خودروساز آلمانی، ۳۰ مدل تازه تا سال ۲۰۲۷ در بازار چین معرفی خواهد شد. در جریان نمایشگاه خودروی شانگهای در ماه گذشته، فولکس واگن چندین مفهوم جدید را به نمایش گذاشت که پایهگذار تولیدات آینده این برند خواهند بود.
یکی از این مدلها، کانسپت ID. Era است که یک کراساوور سهردیفه خواهد بود و بهواسطه همکاری سایک و فولکس واگن تولید میشود. این شاسیبلند به موتور هیبریدی با برد افزوده (REx) مجهز خواهد شد، بهگونهای که موتور احتراقی در نقش ژنراتور برای تأمین قدرت باتری کششی عمل میکند. این کراساوور ID. Era قادر است تا ۳۰۰ کیلومتر با برق حرکت کند و برد کلی آن به ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
فولکس واگن تأکید کرده است که کانسپتهای معرفیشده در شانگهای بهطور خاص “برای چین و در چین” ساخته خواهند شد. همچنین شیفر در معرفی این محصولات جدید اشاره کرده که مدلهای با موتور هیبریدی REx میتوانند بهعنوان گزینهای مناسب بین خودروهای درونسوز و برقی برای مخاطبان اروپایی به شمار آیند.
اکنون شیفر با تغییر نظر خود بیان کرده که مدلهای هیبریدی با برد افزوده ممکن است نقشی کلیدی در رویکرد فولکس واگن به بازار اروپا نداشته باشند. به گفته او، این مدلها در چین رواج یافتهاند و ممکن است در ایالات متحده نیز مورد استقبال قرار بگیرند، اما مدلهای پلاگین هیبریدی برای بازار اروپا بسنده هستند.
شیفر همچنین اظهار داشت که فولکس واگن ممکن است نسخههای تولیدی از کانسپتهای ID. Era، ID. Aura و ID. Evo را در سطح جهانی عرضه کند، البته تنها در صورتی که “تقاضای مناسب و توجیه اقتصادی کافی” برای این کار وجود داشته باشد.
توماس شیفر همچنین اشاره کرد که مدلهای فعلی فولکس واگن گلف، پاسات، تیگوان و تایرون با پیشرانه پلاگین هیبریدی از قدرت و قابلیت حرکتی بسیار رضایتبخشی برخوردارند. او افزود که جایگزینی این سیستم با یک پیشرانه هیبریدی برد افزوده “احتمالاً بهترین گزینه نیست”، زیرا این اقدام نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی است که در حال حاضر این شرکت آلمانی برای آن آماده نیست.