چگونه شاسیبلند جدید نیسان ترا با طراحی مبتنی بر پیکاپ فرانتیر پرو خواهد بود؟
در آغاز این هفته، خبرهایی منتشر شد که نشان میدهد شرکت ژاپنی نیسان در حال بررسی عرضه یک شاسیبلند بر مبنای پیکاپ جدید فرانتیر پرو است. در این مقاله، به بررسی ویژگیها و طراحی احتمالی این شاسیبلند بدنه-روی-فریم خواهیم پرداخت.
پیکاپ فرانتیر پرو در نمایشگاه خودروهای شانگهای که در انتهای ماه گذشته برگزار شد، رونمایی گردید. این مدل، به عنوان نخستین پیکاپ جهانی برند ژاپنی شمرده میشود که بهطور کامل در چین و توسط سرمایهگذاری مشترک ژنگژو نیسان تولید خواهد شد. بهتازگی، نمایندگان نیسان به احتمال گسترش خط تولید این مدل با افزودن یک شاسیبلند اشاره کردند که میتواند جانشین نیسان ترا، محصول ۲۰۱۸، شود.
درباره این مدل شاسیبلند جدید، اطلاعات چندانی در دسترس نیست؛ تنها مشخص شده که این خودرو دارای فاصله محوری معمولی (کوتاهتری نسبت به پیکاپ) خواهد بود. طراحی آن هنوز مشخص نشده است، اما میتوان حدس زد که به میزان زیادی شباهت به نسخه پیکاپ خواهد داشت. طراحی نوین پیکاپ برای شاسیبلند نیز مناسب بوده و بعید است نیسان هزینه بیشتری برای طراحی جدید صرف کند. بنابراین، مدل جدید در قسمتهای جلو و عقب، از تجهیزات نورپردازی و نوارهای LED افقی مشابهی استفاده خواهد کرد. شاسیبلند پیشنهادی که در تصاویر رندر شده مشاهده میشود، دارای درهای عقب گستردهتر، سپر عقب اصلی و محل قرارگیری پلاک بر روی درب صندوق خواهد بود.
این شاسیبلند به احتمال زیاد با همان پیشرانه پلاگین هیبریدی فرانتیر پرو عرضه خواهد شد. این پیشرانه ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی درون جعبهدنده است. قدرت کلی این سیستم به بیش از ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتن متر خواهد رسید. بر اساس چرخه NEDC، محدوده حرکتی برقی این مدل برابر با ۱۳۵ کیلومتر محاسبه شده است. همچنین، این پیکاپ در پایان سال جاری میلادی به بازار چین و سپس به سایر بازارها عرضه خواهد گردید.
در ماه گذشته، نیسان سدان مقرون به صرفه N7 را نیز در بازار چین معرفی کرده است.