ضیافت تریلیوندلاری؛ مدیرعامل انویدیا بزرگان صنعت نیمههادی تایوان را به صرف ناهار دعوت کرد
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اخیراً در سفری به تایوان، میزبان ضیافتی باشکوه برای رهبران صنعت نیمههادی این کشور بود. این گردهمایی که به «ضیافت تریلیوندلاری» شهرت یافته است، با حضور بیش از ۳۵ مدیرعامل و رئیس شرکتهای بزرگ تایوانی برگزار شد. رویداد یادشده نهتنها نشاندهنده اهمیت تایوان در زنجیره تأمین انویدیا، بلکه نمایانگر روابط نزدیک و دوستانه میان این شرکت و شرکای تایوانیاش است.
در ضیافت مذکور، چهرههای برجستهای از شرکتهایی نظیر کوانتا، ایسوس، ایسر، اینونتک، گیگابایت، ازراک و MSI حضور داشتند. این شرکتها نقش حیاتی در تولید و عرضه محصولات تیم سبز، بهویژه درزمینه کارت گرافیک انویدیا و تراشههای هوش مصنوعی ایفا میکنند. حضور این تعداد از مدیران ارشد، بر اهمیت این دیدار و تأثیر آن بر آینده همکاریها تأکید میکند.
دیدار هوانگ با مدیران ارشد صنعت نیمههادی یادآور دیدارهای پیشین او با مدیران TSMC و مدیاتک و کوانتا پیشاز نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ بود. بااینحال، هدف این ضیافت قدردانی از شرکای تجاری انویدیا برای همکاریهای سازنده آنها اعلام شده است.
در حاشیه ضیافت ناهار هوانگ، مصاحبه کوتاهی میان جنسن هوانگ و سی سی وی، رئیس هیئتمدیره TSMC، انجام شد. TSMC بزرگترین تولیدکننده قراردادی نیمههادی در جهان و یکی از شرکای اصلی انویدیا محسوب میشود. وی در این مصاحبه از همکاری بیش از ۲۰ ساله با انویدیا ابراز خرسندی کرد و این شراکت را برای صنعت تایوان بسیار ارزشمند دانست. هوانگ نیز با اشاره به نقش حیاتی TSMC در موفقیت انویدیا، گفت که بدون این شرکت تیم سبز به جایگاه فعلیاش نمیرسید.
نکته مهم درباره جنسن هوانگ شخصیت مردمی و رفتارهای فروتنانهاش بعداز این ضیافت بود. او که خود متولد تایوان است، در این سفر نیز مانند سفرهای قبلی خود به ویتنام، با مردم عادی در ارتباط بود و از بازارهای محلی بازدید کرد. او حتی در بیرون از رستورانی که ضیافت در آن برگزار میشد، به میان مردمی رفت که منتظرش بودند و به آنان سوسیس و نان کنجدی تعارف کرد. این رفتارها باعث محبوبیت فراوان او در تایوان شده و اصطلاح جنسنیتی (Jensanity) برای توصیف این پدیده به وجود آمده است.
هوانگ به تعدادی از کودکان نیز پاکتهای قرمز (هونگبائو) حاوی پول نقد (حدود ۳۰ دلار آمریکا) هدیه داد. این رسم که در فرهنگ چینی بهعنوان نمادی از خوشاقبالی و برکت شناخته میشود، از احترام و توجه هوانگ به فرهنگ و مردم سرزمین مادریاش حکایت میکند. این اقدامات تصویری مثبت و انسانی از او در میان مردم تایوان و سراسر جهان ایجاد کرده است.
مقالههای مرتبط
بنابر گزارش CNA، سفر و ضیافت میلیاردی هوانگ باردیگر اهمیت تایوان را در صنعت نیمههادی جهانی و نقش حیاتی آن در موفقیت شرکتهایی مانند انویدیا را برجسته کرد. روابط نزدیک و دوستانه بین رهبران این صنعت نویدبخش همکاریهای بیشتر و پیشرفتهای چشمگیر در آینده است. بهطور کلی، این سفر و ضیافت نهتنها بر روابط تجاری انویدیا و شرکای تایوانیاش تأثیرگذار بود؛ بلکه جنبههای فرهنگی و انسانی بسیاری داشت.