سانگ یانگ توروس هیبریدی معرفی می شود، اولین خودرو هیبریدی KGM + عکس
شرکت KGM (سانگ یانگ سابق) که در سال گذشته با کاهش فروش روبهرو شد، علت این کاهش، نبود مدلهای هیبریدی در خط تولید بود. این شرکت اکنون برنامه دارد تا در سال جاری، مدلهای هیبریدی زیادی را به بازار عرضه کند.
شرکت KGM که یکی از برندهای خودروسازی کره است، در سالهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است. این شرکت سال گذشته با معرفی خودروی جدید «اکتیون» به بازار، به دنبال بهرهبرداری از موفقیتهای مدل «تورس» بود، اما نتیجه دلخواه به دست نیامد. بهویژه پس از آنکه رنو کرهای مدل «گرند کولئوس» را با گزینه هیبریدی و جذابتری وارد بازار کرد.
استراتژی رنو کرهای در راستای افزایش تقاضای خودروهای هیبریدی و توجه به روند رو به رشد این بازار بهطور دقیق و هوشمندانه تنظیم شده بود. در مقابل، استراتژی KGM نتوانست بهطور صحیح روند بازار را شبیهسازی کند و علیرغم تولید یک خودروی خوب، نتایج ناامیدکنندهای به دست آورد. در واقع، نبود گزینه هیبریدی در مدل اکتیون موجب شکست این خودرو در افزایش فروش شد.
تورس هیبریدی: عرضه در نیمه اول سال جاری
در پاسخ به شکستهای گذشته، KGM برنامه دارد تا در سال جاری، مدلهای هیبریدی جدیدی را وارد بازار کند. اولین مدل هیبریدی که در نیمه اول سال جاری معرفی خواهد شد، «تورس هیبریدی» خواهد بود. این خودرو که در سال 2022 با قیمت مناسب خود توانست محبوبیت زیادی پیدا کند، در حال حاضر جزو پرفروشترین مدلها با رتبه سوم در بازار است.
با افزودن سیستم هیبریدی به تورس، این خودرو احتمالاً دوباره در بازار SUVهای داخلی تحول ایجاد خواهد کرد. KGM با این اقدام، قصد دارد رقابتپذیری خود را در بازار هیبریدی تقویت کند.
احتمال عرضه اکتیون هیبریدی در سال آینده
پس از تورس، «اکتیون هیبریدی» نیز احتمالاً به بازار عرضه خواهد شد. پیشبینیها حاکی از آن است که این مدل در حدود ماه سپتامبر وارد بازار شود.
هر دو مدل، تورس و اکتیون، به موتور 1.5 لیتری بنزینی و باتری 1.8 کیلوواتساعتی مجهز خواهند شد تا با سیستم هیبریدی جدید، نقاط ضعف مدلهای قبلی برطرف شده و رقابتپذیری آنها افزایش یابد.
چالش KGM در بازار هیبریدی:
گسترش خط تولید هیبریدی KGM میتواند تحولی بزرگ در بازار خودروهای هیبریدی داخلی ایجاد کند. این شرکت اکنون قصد دارد در بازاری که در حال حاضر تقریباً تحت سلطه هیوندای و کیا قرار دارد، به رقابت بپردازد. بازار هیبریدی به دلیل مصرف سوخت پایین و ویژگیهای محیطزیستی، همیشه در ایران محبوب بوده است.
اگر KGM بتواند مدلهای هیبریدی خود را بهطور موفقیتآمیز وارد بازار کند، احتمالاً به یک رقیب جدی برای هیوندای و کیا تبدیل خواهد شد و میتواند سلطه آنها را در این بخش از بازار به چالش بکشد.