درخشش خودرو مفهومی هوندا SUV 0 در نمایشگاه CES

هوندا با رونمایی از خودرو مفهومی SUV 0 در نمایشگاه CES 2025، همه نگاه‌ها را به سمت خودش معطوف کرد. این یک خودرو آینده‌نگرانه و مینیمالیستی است.

شرکت هوندا در نمایشگاه CES 2025 از جدیدترین خودروی مفهومی خود با نام 0 SUV رونمایی کرد و بازدیدکنندگان را به وجد آورد. این خودرو یک SUV سایز متوسط تمام الکتریکی است که طراحی آینده‌نگرانه و مینیمالیستی دارد و به وضوح زبان طراحی جدید هوندا را به نمایش می‌گذارد.

هوندا سال گذشته از سدان 0 Saloon رونمایی کرده بود، اما SUV جدید اولین خودروی این سری خواهد بود که به دست مشتریان می‌رسد. نسخه نهایی این خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۶ ابتدا در آمریکای شمالی و در کارخانه “EV Hub” هوندا در اوهایو تولید خواهد شد و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد. تولید 0 Saloon نیز از اواخر سال ۲۰۲۶ در همین کارخانه آغاز می‌شود.

نازک، سبک و هوشمند، مثل هوندا 0 SUV

خودرو مفهومی هوندا SUV 0

هوندا برای سری جدید خودروهای خود شعار «نازک، سبک و هوشمند» را انتخاب کرده است. این شعار به وضوح در طراحی 0 SUV قابل مشاهده است. فضای داخلی خودرو بسیار جادار و مینیمال است و دید راننده به اطراف کاملا آزاد و بدون مانع است. همچنین صندلی‌های خودرو انعطاف پذیری زیادی دارند و می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلفی تنظیم کرد.

خودرو مفهومی هوندا SUV 0

این خودرو از فناوری Steer-by-Wire (هدایت با سیم) استفاده می‌کند که در آن فرمان به‌صورت الکترونیکی به چرخ ها متصل شده و هیچ ارتباط مکانیکی بین آن‌ها وجود ندارد. این فناوری باعث می‌شود که فرمان بسیار دقیق‌تر و پاسخگوتر باشد و همچنین فضای داخلی خودرو را نیز افزایش می‌دهد. همچنین نرم‌افزار رانندگی خودکار 0 SUV با همکاری استارتاپ Helm.AI توسعه داده شده است.

نرم‌افزار خودروهای سری 0 با نام ASIMO OS شناخته می‌شود که اشاره ای به ربات دوپا و معروف هوندا دارد. این سیستم عامل تجربه منحصربفردی را برای هر کاربر فراهم می‌کند و امکانات شخصی‌سازی زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

هوندا هنوز جزئیات فنی خودرو مفهومی 0 SUV را به‌طور کامل اعلام نکرده است؛ اما با توجه به طراحی پیشرو و فناوری‌های پیشرفته آن، به نظر می‌رسد که این خودرو بتواند موفقیت بزرگی را برای هوندا به ارمغان بیاورد و به رقابت با سایر خودروسازان در بازار خودروهای الکتریکی بپردازد.

این رونمایی تنها چند هفته پس از اعلام برنامه ادغام هوندا و نیسان صورت گرفت. این ادغام می‌تواند به هر دو شرکت کمک کند تا در رقابت با سایر خودروسازان، به خصوص تسلا، موفق‌تر عمل کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا