عبور از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند
مدیرعامل بانک صادرات گفت:
مدیرعامل بانک صادرات گفت: ما از ظرفیت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در مسیر توسعه بانکداری استفاده میکنیم. چارهای نداریم جز اینکه با سرعت بیشتری از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند پیش رویم.
به گزارش بورس نیوز، محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات در رویداد تراکنش ایران اظهار کرد: ما از ظرفیت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در مسیر توسعه بانکداری استفاده میکنیم. ما در جلسات مختلف گفتیم که چارهای نداریم جز اینکه با سرعت بیشتری از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند پیش رویم. در حال حاضر ما در عصر باندکداری هوشمند هستیم.
وی ادامه داد: فاصله اولین اختراع بشر تا دومین اختراع او چند هزار سال بود. اما امروز در هر یک ساعت چند اختراع در دنیا ثبت میشود. طول عمر تکنولوژی چند ساعت و چند ماه بوده و قابل مقایسه با دههها و عصرهای گذشته نیست. ما در عصر شتاب تاریخی هستیم، در عصری که موضوعات هوشمندسازی و مدرن سازی با شتاب پیش میرود.
سیفی در این باره خاطرنشان کرد: همه بانکها تمایل دارند که از هوشمندسازی مربوط به امور مشتریان، خدمات بانکی و سرویسهای مختلف را داشته باشند، اما واقعیت این است آیا این ابزارها و ساختار در اقتصاد ایران وجود دارد؟ ما از بدنه بانکداری خودمان شروع میکنیم. ما نمیتوانیم یک بیمار را در آشپزخانه با کارد آشپزخانه جراحی کنیم. ما ابزار مناسب و محیط مناسب میخواهیم.
وی افزود: سوال اینجاست که آیا ما توانستیم فرهنگسازی، ساختارسازی و سایر موضوعات را برای هوشمندسازی فراهم کنیم؟ آیا توانستیم فرهنگ بانکداری هوشمندسازی را برای شبکه بانکی، مردم و قانونگذار تبیین کنیم؟ قرار است که ما به حوزه رمزارزها ورود کنیم. واقعیت این است که در حوزه رمزارزها آیا ساختار حقوقی قانونی، قاعده درست و مستقل و قابل حمایت داریم؟ ما میخواهیم برای مشتریان هوشمندسازی کنیم، اما آیا برای همه مردم امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در همه نقاط کشور فراهم است؟ بخشی از این هوشمندسازی در اختیار شبکه بانکی و حتی بنگاههای اقتصادی نیست. قانونگذار و شبکه بانکی باید در خصوص موضوعات قانونگذاری در حرکت به سمت هوشمندسازی توجیه باشد. شبکه بانکی نیز باید توجیه باشد. باید این را بپذیریم که رئیس شعبه در بانکداری سنتی تا سالهای گذشته تصمیم میگرفت که به چه کسسی تسهیلات یا دسته چک چند برگی بدهد. زمانی که در انگلیس تکنولوژی آمده بود، بخشی از کارگران دستگاههای نساجی را خراب میکردند و میگفتند که با آمدن این دستگاهها ما بیکار میشویم.
مدیرعامل بانک صادرات گفت: واقعیت این است که باید فرهنگسازی را از مشتریان و بدنه بانک آغاز کنیم و دانش را ارتقا دهیم. امیدوار هستیم که این جلسات منجر به این شود تا همه دستگاههای مختلف اجرایی کشور به سمتی بروند که بخشهایی از مسیر هوشمندسازی را هموار کنند تا شبکه بانکی با اراده قوی با در این مسیر با شتاب حرکت کند.
پایان مطلب