اکسید اکسلانتیکس ES‌ و ET برای تست‌های زمستانه به روسیه فرستاده شدند

خودروهای اکسید اکسلانتیکس ES‌ (سدان) و اکسید اکسلانتیکس ET (کراس‌اوور) برای تست‌های زمستانی به روسیه فرستاده شدند. مهندسان چینی در این تست‌ها عملکرد خودرو و همچنین میزان نویز و لرزش در کابین را ببرسی می‌کنند. برند اکسلانتیکس که در ابتدا زیرشاخه‌ای از برند اکسید بود، اکنون به زیرشاخه‌ای مجزا در خانواده چری تبدیل شده است که خودروهای مبتنی بر انرژی‌های جدید نظیر خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه می‌کند.

طبق برنامه چری، اکسلانتیکس ES و ET در سه ماهه اول سال 2025 در بازار روسیه به فروش خواهند رسید. هر دو خودرو با پیشرانه‌های برقی و پلاگین هیبریدی به روسیه آورده می‌شوند. این دو خودرو در طول آزمایشات، 45 هزار کیلومتر در دمای پایین در جاده‌ها، حومه شهرها و همچنین بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند.

مهندسان چری هنگام تست‌های زمستانی، تمرکز ویژه‌ای بر تست سروصدا و لرزش در کابین خودروها دارند. سروصدای کابین اکسلانتیکس ET با سرعت 80 کیلومتربرساعت به 52 دسی‌بل و در 120 کیلومتر‌برساعت به 66 دسی‌بل رسیده است.

اکسلانتیکس ES

هر دو مدل اکسلانتیکس ES و ET براساس پلتفرم E0X ساخته شده‌اند. اکسلانتیکس ET با سیستم پلاگین هیبریدی 400 ولتی در روسیه عرضه خواهد شد. این سیستم شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژر و دو موتور الکتریکی است. موتور برای فعالیت صحیح به سوخت با عدد اکتان 95 نیاز دارد. ظرفیت پکیج باتری‌های خودرو نیز 43 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. کل خروجی 469 اسب‌بخار قدرت و 634 نیوتن‌متر گشتاور است. برد کلی خودرو با مخزن سوخت پر و باتری‌های شارژ شده به 1238 کیلومتر می‌رسد.

مشخصات فنی اکسلانتیکس ES با مدل ET مشابه خواهند بود، هر چند اکسلانتیکس ES با معماری 800 ولتی نیز در دسترس است. این سیستم شامل باتری 82 کیلووات ساعتی و دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است. راندمان کلی اکسلانتیکس ES به 480 اسب‌بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برد این خودرو نیز 530 کیلومتر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا